Guds vrede /Guds kärlek

Bibelorden är tydliga i sitt budskap till oss, vi som vill växa, förkovra oss och bli den som Gud vill och kan använda. Vi har alla olika ERFARENHETER och kunskaper. MEN vi är alla människor, och vi försöker sprida hans ord så gott vi kan, det är vår uppgift. Ett bibelord är ett bibelord som skall förstås, inte kastas i huvudet på t ex en sörjande människa, eller en människa som är alldeles ny i tron etc. Bibelorden kan tala till dem som har börjat förstå dem och Gud. ___________ Vi troende är alla på olika nivåer i vårt växande och i kunnande, en del har fel, en del har rätt, då det gäller Gudsordet. MEN om vi alla tar GUDS ORD på allvar så får vi nåden att kämpa oss igenom livet som sådant och vi får nåden att bli använda. Den stora kärleken från Gud ger oss kraft och styrka att gå vidare även om vi som människor kan känna att man kanske ’inte orkar en dag till’. Där har jag varit många gånger. ___________ Det behövs tid, och för min egen del behövdes många tårar och undervisning i Guds ord, (gärna som självlärd!) för att få veta vad det är som man behöver. Tiden är en aspekt. Från tiden då man upplever ett problem som ett stort problem som skall lösa och tills Gud sätter allt i rullning kan det gå mycket lång tid. Jag skriver kan, för det kan också gå mycket fort. --- ___________ -Jag menar faktiskt här att VI som individer måste förstå VEM Gud ÄR för att brottas med frågan om mirakel. Läs om Job, som miste allt, men trodde på en framtid. Han hade det mycket svårt men han gav inte upp sin tro, han utvecklades så som Gud ville och därför fick han sina mirakel efter lång lång tid. Job och hans liv är en underbar läsning i bibeln och om den kan jag verkligen säga att jag har lärt utav händelserna som drabbade Job. _
/Hälsn Maria

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att tro och att vänta och att känna JESUS och hans styrka och kärlek

VAD är tunga bördor?

Jesus är världens ENDA hopp